tisdag 28 december 2010

Sjukvården kan köra upp...

nå i röven... men en anmälan till patientvårdsnämnden har jag gjort. + skickat ett likadant mail till PT och jag hoppas detta tas på allvar för ingen som är sjuk ska bli behandlad som jag blivit och speciellt inte som jag blev behandlad igår... De va droppen kommer att skriva mailet som jag skrivit till PiteTidningen, Aftonbladet och Patientvårdsnämnden så får ni se vad jag har fått stå ut med ....

"Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men vill visa hur sjukvården har behandlat mig... Dom har behandlat mig fel på flera punkter och jag orkar inte med deras skit mer, jag mår psykiskt dåligt,
självdestruktiva tankar och ändå behandlar sjukvården mig på detta sätt, och jag antar att jag r inte den första dom behandlar så här illa

Jag är en tjej på 26 år som la in mig på frivillig vård på psyket 25:an i Piteå 12 nov. 2010. Och jag är väldigt missnöjd med min vård. Känner mig till och med kränkt... Jag dricker nästan aldrig alkohol, men ändå vill dom att jag ska äta Antabus just pga. att jag äter Iktorivil som är ett benzo preparat. Och hittills har jag vägrat, har sagt att jag ej vill ta Antabus så länge jag är inskriven, men igår (20 dec.) kom ett hot från läkarens sida (Håkan) minns ej efternamnet... “–Antingen tar du Antabus och så får du fara hem på din vecko permis eller så tar du det inte och då får du ingen permis !” Och detta anser jag inte acceptabelt.. Har även vart annat kring detta om Antabus och då har det vart hot om att dom drar in all min medicin om jag inte äter Antabus. Men varför ge Antabus till nån som ej har dom problemen ? Och varför jag blir kränkt av detta är för att jag anser att Antabus är en medicin som är till för folk med alkoholbekymmer, och det har inte jag + att dom drar dessa hot, eller hot är det säkert inte, men att dom kan ställa sådana ultimatum till någon patient som mår nog dåligt som tex. jag gör !

Dock så har jag ett förflutet där det har förekom en massa alkohol i bilden, och då fick jag äta Antabus pga. mina dåliga alkoholvanor, men det är länge sen ! Jag räknas till periodare men jag har inte haft ett enda återfall på över 3 år. Så det är just därför detta blir extra känsligt för mig.

Och sen är det inte nog med detta, jag är inlagd pga. självdestruktiva tankar och som jag skrev innan så la jag in mig frivilligt, men att anser att vården är riktigt knäpp.. Har ju vissa medicintider som ska följas, men för att jag ska få min medicin säger dom att jag ska komma till dom och hämta dom, men till resterande patienter delar dom ut som vanligt... Och det gör dom även till mig med ibland men oftast så är det jag som måste jaga dom för att få min medicin och då brukar det sluta med att medicinen kan bli upp till 1h försenad även om jag börjat jaga dom vid den tiden då medicinen ska tas... Och jag som är inlagd ska väl inte behöva göra deras jobb, det är dom som ska hålla reda på medicintiderna osv. men eftersom att dom är ej gör de så har jag själv gjort ett medicinschema så jag själv har koll på vad som ska tas och vilken tid, men det ska jag väl egentligen inte ens behöva göra ?!

Och sen hade dom tänkt att skriva ut mig för någon vecka sen även fast jag hade sådana självdestruktiva tankar, och att dom ens hade de i åtanke fattar jag inte för jag har några väldigt grova självmordsförsök i mitt bagage, men nu är utskrivningen inga bekymmer. Jag har kvar min plats och har långa permisar istället, men som sagt så har jag även måsta kämpa för att få vara inskriven.

Och (20/12) så skulle jag fara hem på min 1 veckos permis så jag bad dom göra dosetten klar och jag packa och gjorde mig klar för att allt skulle vara klart när pappa skulle hämta mig, men så vart icke fallet. Jag va klar men (Ulla) tror jag sköterskan hette och minns ej efternamnet heller va så seg på att dela medicin så jag och pappa fick vänta 1.5h-2h innan hon va klar med allt... Va lite medicin ändring som hade skett under gårdagens läkarsamtal som strula till de, men inte ska man behöva vänta så länge för att få sin medicin utdelad ?!

Allt detta strul gör ju inte att man mår bättre direkt, och har sagt vid några tillfällen att jag ångrade inskrivningen för det har bara blivit massa strul sen jag skrev in mig, men samtidigt vet jag själv att jag behöver vara inlagd så jag får väl stå ut med strulet om ingen ändring sker vill säga.

(27dec) så skulle jag ha vart där före 12.00, men ringde om kom överens med nån Helena att det gick bra att jag kom kl 16 istället, men då hade inte pappa tid att köra mig så han ringde och pratade med nån karl och sa att jag kommer kring 18.00 istället och det va okej från den karlns sida.. Men nu då pappa kör mig och jag kommer till avdelningen (psyket 25an) så har dom helt plötsligt skrivit ut mig trots att det va 18.00 som va bestämt... En läkare hade visst skrivit ut mig 16.00 trots att pappa hade ringt avdelningen 14.00 och sen läkaren som skrivit ut mig är en läkare jag aldrig har träffat detta anser jag inte som godkänt, och jag vill dit mår inte bra, men att kicka ut en självdestruktiv människa som behöver denna vård tycker jag ej ska få förekomma. Är så djupt kränkt så jag vet varken vad jag ska göra eller vart jag ska ta vägen.

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig eller i alla fall svara på detta mail så får jag höra vad ni anser om detta !
Tack på förhand !

M.V.H Isabel"

Detta mail har jag skickat in både till PiteåTidningen, Aftonbladet samt Patientvårdsnämnden och efter det sjukvården gjorde mot mig igår så kommer jag fortsätta och driva detta vidare... för nu har dom nåt en gräns på vad en människa ska få tåla... Att dom kan behandla en instabil människa på detta sätt är så sjukt så jag vet inte vad jag ska säga... När det gäller detta så lever jag efter citatet: "Stå på dig, annars gör någon annan de !" och ingen jävel ska stå på mig finns inte ens chans !

Nu finns det säkert folk som tycker att jag lägger upp för privata saker här på bloggen, men det skiter jag i... Jag tycker folk ska få veta vad sjukvården kan gå för...

Men sen finns det även nyfikna fittor som inte ens ska läsa detta, men det skiter jag oxå i för till er så säger jag bara att nu har ni ju nåt nytt festar ämne att prata om eftersom att ni ej pratar om nån annat på era fester än andra folk och det tyder på att era egna liv är så jävla ointressanta så ni måste snacka om andra istället så här har ni ett fint festar ämne att ta upp på er nästa fest och detta bjuder jag er på.. Jävla äckel as... Ni borde lära er "-Sköt er själva och skit i andra !" Men det kommer ni aldrig att lära er för ni är sånt folk som inte har nåt gemensamt förutom att snacka skit om andra, för det är de ni är bäst på så.. Do it !

Over and out !

Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

| © Copyright izzah.blogspot.com | Kontakt | Bilder |